Tuesday, July 26, 2011

Dugaan ALLAH yang MAHA Berat

assalamualaikum,,,,

kali ni aku nak meluahkan ape yg terpendam dlam hati ni,dlm jiwa ni,,

aku tak bermaksud nak tujukan kepada sesiapa,, cuma ini ikhlas dr hati ape yg aku rase,

aku harap,,aku ade kekuatan la nak bgtau depan2 kan,,tp mcm2 aku pikir,,nta korg nak dga ke

tak cite bosan aku ni,,sebb aku tau aku bukan sape2 di hati korg,,,

hausmate aku basically terbahagi kepada 2 grup kan,,huu,,pham2 la,,

huhm,mase mula2 aku pindah rumah,,,aku kire natural,,tak geng dgn sape2 sebenarnye,,

cume,,aku memg rapat la dgn beloved roommate,hee,,salu la ktorg same2,,bile susah n senang,

n memula nak seswaikan diri,,aku cube nak rapat dgn KORANG, bukannye nak satisfy my

own need,, tp SUMPAH,,,time tu aku ikhlaskan hati sebaik mungkin,,, nak SAYANG korg,,,nak

BAIK dgn korg,,,ikut care korg,,walaupon aku je org lua,,,,tak tau la korg nampak or x effort aku

tuh camane,,

tp,,

ade bende jadi,,yang membuatkan aku kecik aty,,

SANGAT2,,,

n membuatkan aku sedar,,,sape aku sebenarnye,

takde tempat pon,,

tp takpe,,,,,,aku sabar je,,

n since then,,aku start menjauh,

maybe tarik muka,,,

yelahh,,aku manusia biase,,

takleh lari dr buat salah,,,

MINTAK MAAF ,,,atas silap aku nieh okeyy?


n bermula la second part nye,,bile aku start dgn the other grup,

memane pegi,,,kua,makan,,same2 lah kire,,

TERIMA KASIH pada yang sudi melayan,,yang serve everything,

aku ingat,,,bawak p giant,mydin, p hot-hot,,p pantai,p shopping,

kasi aku makan,,aku HARGAI,

tp,,

tuhan uji kot,,,

camane,,silap aku yang sikit tuhh,,,dah sebabkan pergaduhan yang besar sangat

aku mengeluh sndri pkir bende nie,,

aku NAK mintak maap,

tp gaya nye mcm org tu TAKNAK maapkan aku,

seriusli sedeh,,,,,,,,,

tak boleh ke tolerate sikit?

*haish,,,,,,,,,,,,,,
.........................................................
.........................................................

ntah la,,maybe aku tak pham kot perangai dye camane,

yang buatkan bende aku anggap kecik,dan i,allah bole setel tu,,

itu yg jd melarat,,lame gile perang dingin,

aku NO KOMEN la,,,tapi,,tak baik buat mcm ni,,

lgpon dah nak dekat bulan puase kan,,,,,huhmmm,,

bile jadi cmni,,mulelah susah nak gerak,,

nak p kelas,,,nak makan,,,

sume kene mintak tolong grup lg satu,,


aku lagi sedih,,bile de org kate pulak,

seolah2 macam padankan muke aku, pasal menyombong dr dyorang,

bile dah susah baru nak mintak tolong?

aku macam,,,??????

korangg,,ce korang pikir,,ape korg dah buat kat aku?? smpai aku terase sgttt,,, huuuuuuuu,,,

korg tak tau ,,jgn la cakap ikot nafsu je,,,,SEDEH NYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE,,,=''(

semoga ALLAH tingkatkan iman aku untuk hadapi dugaan mcm ni,,,,amiinn,,

3 comments:

  1. mesti anis terase ngn post fb kite an?..the truth is mmg dah lme kite terasa ngn anis..yg len xtaw la..first time mule2 yup that time yg anis mntioned dlm post blog anis tuh..bek ngn kite ann..pas2 sal note wash dishes tu, of cos salh cre tegur tu..but daa mntak maaf kan..mmg anis ade buat muke pun..mybe u didnt nticed..but u actually did dat..ari tu kite ade tnyer sal suar ..ley pakai ke?..anis jwb serious cm sombng gler..bkn anis je yg kte trase..tp ade g la..xyh mntioned la an..cos nie sal kite..so sal fb tu jus ignored..i knoe u have prblem with ***..if anis terasa ngn post tu kite mintak maaf..xmo nanges2..cos mte anis nmpak sembab..o-o okie..kite dah terus terang pe yg puas ati ke pe ke..kite x perfect..sume xperfect..semua patot mntak maaf klo ade salah n silap kat mner2..=D

    ReplyDelete
  2. akk~ just dropping by.
    semua org tak sama kan.
    Ape tuu,
    rambut sama hitam n hati lain lain.
    :) just be strong!

    ReplyDelete
  3. tuyaaa,, thanxx dearr,tuh la hidup mematang kan kita,,aishh,,tataw nak ckp pe,,ape ponn,, smoga ALLAH tingkat kan keimanan kita utk hadapi dugaan-NYA =)

    ReplyDelete